Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - Brigo

Oldalak: [1] 2 3 4
1
Szükséges leírnunk az etikettet, a túrák jó hangulatú és gördülékeny működésének feltételeinek biztosítása miatt.
Hála, eddig éveken keresztül nem volt erre szükség, mert szerencsésen alakultak a dolgok és ti is szuper hozzáállást adtatok! :)
A legfontosabb szempont, hogy a túrákra tanulni, tapasztalatot és repült időt gyűjteni és kicsit lazulni  jöttök, ehhez adjuk magunkat. 100% -ban!
Figyelmet, segítséget nyújtani mindenhez ami a repüléssel összefügg és mint tudjuk az alvástól az étkezésig és a felkészülésig, ebbe minden beletartozik.
Átbeszélni a repüléseket, a terveiteket, célokat megvalósítani, startoknál figyelni, a meteót kifürkészni, figyelni a radart, felvinni a hegyre titeket időben de, amikor A vizsgásunk is van, akkor a leszállóban is ott kell lennünk, nem csak a startnál.
 
Amikor külföldre szervezünk túrát a felszállító buszokra szükség van, hogy a résztvevők csak a repülésre tudjanak koncentrálni (és az oktatók is csak erre) és eltudjunk jutni a starthelyekre a legrövidebb időn belül.
 Az első körben mindenki egyszerre, hogy a következő felszállítási időpontban már lent legyen legalább egy busz, így csökkentve a várakozási időt.
Aki Magyarországról indul a túrára, lehetősége van griff és/ vagy az általunk bérelt busszal jönni  ( ebben az esetben biztos helye van a kiutazásra és a felszállításokra és minden tanításra amit nyújtani szeretnénk ) 
Ha néhány tagunk, kényelmi szempontok ( vagy a család szállítása ) miatt inkább saját autóval jönne a szállásra, az is lehetséges, de akkor vagy nem kíván élni a felszállítással vagy felszállítási díjként hozzájárul a kivitt felszállító busz költségéhez ( attól függetlenül mennyiszer vette az igénybe. )
Így lehet megoldani, hogy együtt mozogjon a csapat, ami fontos feltétele a jó szervezésnek.
Sajnos, ha ez így nem áll össze akkor nem tudjuk a felszállítást biztosítani és a többit is csak csökkentetten, hiszen az időnket adjuk és azok az apró párbeszédek, történések, szösszenetek, amik fontosak lehetnek, már elmúlnak mire a saját autós csapat megérkezik.. és ami a legnagyobb probléma, hogy az egyik oktatónkat a tanítás helyett, állandó sofőrködésre kényszerítjük.
Sokszor volt szerencsénk az utóbbi időkben hogy csak 7 fővel megtelt buszokkal tudtunk menni és akkor a plussz autósokat is feltudtuk vinni, időben. Viszont nem mindig van ilyen szerencsénk.
Ezért ha a szokásos :) 18-20 fős túrákra jönnétek és számotokra a fő szempont:( Kezdőként vagy Gyakorló Pilótaként) a kedvezőbb ár, felszállítás és a tanulás, ajánljuk, hogy a kijutást a busszal tedd meg :)
Ha a kényelem és a felszállítás, esetleg némi tudásvágy is szempont ( Pilótaként vagy sok órás Gyakorló Pilótaként ) : és a felszállítás nem megoldható kényelmesen és hasznosan, mert sokkal többen jöttök külön autóval, mint amennyi hely marad a buszban, akkor buszt fogunk bérelni és annak a költségeit kell összedobni. :)
Ha, más szempontok miatt, saját autóval jönnétek, de a felszállítást sem vennétek igénybe és már nagyon tanulni sem tudtok tőlünk :) ez, a szervezésnél egyáltalán nem okoz problémát és nektek sem plussz költséget, hiszen csak a jó társaság miatt is jöttök a túrákra, akár családi programként :)
Természetesen, nektek is jár a figyelmünk és a segítségünk :) hiszen a biztonság, a sok repülés és a jó hangulat a fő szempont :)

Reméljük, most hogy felfedtük ezeket a háttér infókat, már jobban érteni fogjátok miért fontos a csapat összefogása, a lojalitás és a segítségnyújtás egymás iránt a klubban.
Ha lehet töltsük meg a buszokat, mert nem tudjuk azt a színvonalat nyújtani nektek, amit szeretnénk és megérdemeltek!

Köszi
Brigo és Joe

2
Akik szeretnének menni másik klub túrájára, a Pilótáinknak Jó repülést és szép leszállást kívánunk és keltsétek továbbra is jó hírünket :)
Az erre vonatkozó általános etikett A vizsgásoknak :)
Aki szeretne csatlakozni másik klubhoz vagy oktatóhoz ( egy-egy túrára ), elsőként az oktatójától kell érdeklődni hogy támogatja-e ezt a szándékát!

 Milyen szempontokat vesz figyelembe  ilyenkor az oktatótok?
Elsőként, tájékozódik a helyről ha számára még nem ismert, a  túrát szervező oktatók személyéről..., stb.
 A hely és az időjárás adottságai a túra időpontjában és ehhez képest a még A vizsgás repült ideje, készségei és képességei, esetleges rossz berögződései, alkalmas felszerelés van-e stb )

Ha támogatja, akkor az oktatótok megkeresi a túraszervezőt és ők pár szóval átbeszélik amire esetleg figyelnie kell vagy már nem szükséges figyelnie a "nevelőszülőknek" :)
amit még erről tudni érdemes:
Ha egy A vizsgás jelentkezik egy a Klubján kívüli túrára - akikhez jelentkezik ( szintén bevett szokás szerint ) felhívják az Oktatóját, hogy érdeklődjenek felőle.. ez is az etikett része amitől biztonságossá tesszük a túrákat.. Hála, ezt is sok Oktató megteszi, nem csak mi és az a véleményünk, hogy amelyik Oktató ezt nem teszi meg, azt igazából nem is érdekli a biztonság és a növendék sem akit visz.

3
Túráinkról / Re:Torockó
« Dátum: 2015. Május 04. - 20:23:00 »
Sziasztok!
Gondolatok az idei Torockó túráról :) 2015
Az elején volt egy kis malőr..az egyik kísérő busz elromlott, de a csapatszellemnek és a segítőkész tagoknak hála aránylag hamar utolérték a cuccok és az utasok a többieket!
A hosszú ideig tartó út végén, mindig kárpótol minket amikor meglátjuk, a Székelykő hatalmasságát.
Leventéék fogdatatása és a végtelenül kedves vendégül látásuk. A tökéletes Tordai pecsenye, házi kenyér és Csorba leves, a soha el nem fogyó Bányász pálinka.
A teraszról ránk köszönő sziklarengeteg csodálata.
Szerencsénkre az első két nap repülhető volt :) ! Nem is akármennyire...Első nap is mindenki tudott repülni aki akart :)
A második nap, második startja a székelykő tetejéről fantasztikus élményt adott a növendékeknek és a pilótáknak..Csabi végkimerülésig nyomta az nap, 2x kis starthely utána Székelykő utána a Székelykő aljáról is még elstartolt :) A Joe is reppent majdnem 2 órát, úgy kellett leimádkozni hogy mehessünk a Gondűzőbe :) A Gödöllői motoros urak is tolták abban az időben de a megbeszélt 2 óra helyett, csak 45 percet vállaltak mert nagyon heavy volt, szerencsére mindenki épségben leszállt. Gratulálok a repüléseitekhez!
Utána a már megszokott..ott ittunk erre, meg arra és koccintottunk Húgóra is ( Misi küldött Amerikából 50 lejt egy borítékban, ezzel az üzenettel : Igyatok egy sört Hugó egészségére májusban Torockón :DDD ) PIPA! Utána finom vacsi és előkerültek régi növendékek, barátok akikkel folytatódott az iszom-iszom hajnalig a teraszon! Aminek nagyon örülök, hogy anyák napja alkalmából Édesanyáinkat is el tudtuk vinni, idén! :) Másnap kirándulás a fennsíkra, onnan egy 5-10 km-s gyaloglás az erdőben a búvó patakhoz és a barlanghoz, utána vissza a kolostorhoz ahol az apácák levest főztek a  Kutya úrnak és Döme bának..  Szóval volt poén bőven :)  Vízesés látogatás és utána székelykáposzta :) Este, esett az eső.. Idén Május 1 re szerveztek fesztivált a helyiek, ahol fellépett a román Rammstein ( egész színvonalas volt ) ezt kivéve állandóan ment a buli a műv. házban, még akkor is ha egy lélek sem volt bent :)
Nagyon sok sátras szikla és hegy mászó, siklóernyős és nézelődő- túrázó volt.. Vasárnap élénk hátszelet ígértek és még kicsit vizes volt minden. Amíg vártunk, elmentünk a Múzeumba - még mindig nem unjuk :) vásárfiát vettünk és a végén megnéztük hogyan küzdik le magukat a többiek.
 ( Bandival volt pár éve ilyen repülésünk..túrbós leszálló stb. -én arra gondolok hogy esetleg egy messzi zivatar változtatta meg a szél irányát és a völgy miatt lett ilyen erős) Nem bántam hogy nem vállaltuk be, nem lehetett az annyira jó. Persze a motorosok még reggel a finiben repülgettek :) Szerintem, jól sikerült :) Én, nagyon jó embereket ismertem meg!!! Nagyon jó kis csapat jött össze, megint :)  Köszönjük, mindenkinek!

4
Túráinkról / Re:Monaco
« Dátum: 2014. Február 10. - 22:56:08 »

A 2014-es februári Monaco túra...

Repülés majdnem mindenáron... :)
A helyiek emlékezete szerint az elmúlt 30 évben nem volt ilyen esős időszak Monacoban...de mi repülni jöttünk :)
Szombaton kicsit csepegős időre érkeztünk ki dél körül...Joe megtartotta a szokásos megbeszélést a leszállóban, bepakoltunk a szobába és gondoltuk felmegyünk a hegyre, megnézni a starthelyet. Kicsit csöpögött az eső, de a szél irány és erőssége megfelelő volt..és cucc nélkül nem megyünk starthelyet nézni, ugyebár :) Kicsit elállt az eső, a fiúk gyorsan kipakoltak és le is repültek: Mikiki, Babucs Peti, Márc és Zseb...:) Joe, startolt elsőnek..berepülte Pepó ernyőjével az eget és segítette a parton a leszállásokat. Mi levittük a buszt.. holnap is lesz nap... Szombat- pipa.  :)
 Este Joe elméletet tartott, laptopról prezivel... Vasárnapra esős rossz időt mondtak....mi, azért még lecsúsztunk :)
 Joe még tandemezett is.. aztán tök rossz lett és elmentünk Monacózni..ami még mindig gyönyörű, megnéztük az őrség váltást, sétáltunk a palota kertjébe és a többi :) Vasárnap- pipa.  :D
Hétfő, szintén nem ígért sokat az előrejelzés.. reggel még lereppentünk, de a másodikra beromlott és mivel nem tudtuk fog-e erősödni a szél a leszállóban, inkább lemondtuk és elmentünk vásárolni :) kicsit szárítani kellett az ernyőket, de mi addig folytattuk az elméletezést...nagyon átfogó anyagot kaptunk...rep elmélettel, meteorológiával, az elsőbbségek és az etikett sem maradt ki, de már a keddet tervezgettük... Hétfő- pipa.. :)
Mivel a leglehetetlenebbet erre a napra írta a meteo, átmentünk Olaszországba megkerestük a koordináták alapján Monterossoban a leszállót és a starthelyet és egy csodálatos napot repültünk...majdnem mindenki négyszer reppent...
ezzel is megünnepelve a Mikiki 50. szülinapját, egy finom pizzával zártuk a napot és nagyon elfáradtunk. Kedd- pipa.. ;D
 A szerda mindenhol rossz volt ezért végre pihentünk egy nagyot 11-ig aludtunk, pókereztünk és este kifosztottuk a monacói kaszinót :) Csütörtökön egész nap repültünk..A srácok Joeval együtt tekergésztek az égen :) egyéni rekordokat döntögetve, önálló leszállásokkal ( Joe tekerés közben, rádión segített azért kicsit :) és egész nap osztogatta a csillagos 5-ösöket..) az utolsó startkor már elkezdett beerősödni a szél, de mindenki megoldotta a startot és a leszállást is... este átbeszélés sör- bor mellett :) videó nézés az egyre szebb startokról és az előfordult hibákról is.. Csütörtök- pipa.. :D
Pénteken egész nap szemerkélt az eső. Elmentünk Nicebe, Marcot kivittük a reptérre, ahol van Kiss & Fly :) parkoló is, ezek a franciák mindenre gondolnak..
 5 percig ingyenes a parkolás. Pont elég a kipakolásra és egy puszira, :) aztán kavicsot szedtünk a tengerparton, várost néztünk a buszból. :) Meglátogattuk Ezében a parfüm gyárat, a srácok bevásároltak :) Sajnos, utána egész este a pénztárcámat kerestem, ezért kimaradtam a progikból :( nem tudtunk felmenni Joeval andalogni a várba és a srácoknál a sör is nélkülünk fogyott el :D De, Zseb biztosított róla, hogy egy csepp sem maradt :) Reggel aztán gyors és alapos összepakolás, aztán irány a hegy...szombat reggelre még nem írt annyira rosszat, mint amilyen lett. A starthelyen nagyon erős folyamatos É-Ny, NY-i szél fogadott és utána a nyakunkba szakadt az ég is :( le is fényképeztük a kis táblát, amire ki volt írva " a repülés bezárt "
Gratulálok mindenkinek, minden Griffes megdöntötte valamely rekordját... újra formába jött és fejlesztette magát ez alatt a pár nap alatt ...Örülök, hogy mi nem adtuk fel!!! Végül is a héten 5 napban volt repülés, sok tanulással, 9-14 C' közötti hőmérséklettel, új starthely felfedezésével, együtt repüléssel, saját rekord állítással, francia bagettel és olasz kemencében sült pizzával..narancs és citrom fákkal, tengerre nyíló kilátással ... szerintem MONACO- pipa :D
Reméljük a szülinaposnak is emlékezetes maradt :) Azért nem írtam részletesebben, hogy a fiúk is szóhoz jussanak :)
Jó volt veletek! :D 

5
Túráinkról / Re:Monaco
« Dátum: 2014. Február 10. - 19:04:41 »
Monaco... gondolatok :)

( 2013, részletek a túráról )

Nagyon kegyes volt hozzánk Monaco, négy repüléses, kettő és fél kirándulós-pihenős ( az erős szél miatt ) napot adott..
A hely mikroklíma miatti csodálatos faunája ámulatba ejtő! Az aloe verától a narancsfákon át a fenyőfákig itt mindenféle növény fellelhető!!
Imádok Franciaországban lenni, repülni!  Szeretem​,​ hogy az utcán mellettünk elhaladó idegen emberek ránk köszönnek...
Ahogyan azt is​,​ hogy a vendéglátóink és a boltban dolgozók őszinte örömmel...mondják Bonjour... és mindenfélét beszélnek nekünk a nyelvükön..aztán rájönnek​,​ hogy nem érted és angolul próbálkoznak...nagyon kellemes, mosolygós, ráérős az élet...nem baj ha, három kávé 15 percig készül​, ​mert nagyon finom... :)
Szeretnék összefüggően írni​,​ de nem fogok tudni​,​ mert​ ​rengeteg élményben volt részünk...ezért csak írok ami eszembe jut,​ ​több részben..
Kezdhetem bárhol​,​ akár az utolsó repüléssel is..hiszen én vagyok az író :)
Reggel már nagyon korán felkeltünk, aminek az volt az előzménye​,​ hogy előző éjjel, először az egy hét alatt normális időben feküdtünk le..köszönhető a bulistoppnak :)
A teraszról néztem a felkelő napot.. a fénye már előbukkant a félsziget és tenger felett és pirosra festett egy felette szunnyadó távoli felhőt.. közben az öbölben, a még sötét színű tengeren közel a parthoz kirajzolódott egy három árbócos még​ ​sötétebb sziluettje... hát pazar vagy nyálas vagy hihetetlen pillanatok voltak ...mindenesetre​, ​én ott voltam ezen a varázslatos helyen..
9.45 kor már a buszban ültünk , mentünk a starthely felé :)

Előző nap is lehetett repülni egy nagyot, akár kettőt is.. Le Joe tandemben nyomta... :) Zsuzsival...startnál nem maradt el az örömsikoly :D természetesen spirálnál is nőiesen üvöltött, nagyon élvezte...hála nem volt megszeppenve :)  a szerencsések és az ügyesek több órán át tekergésztek a fantasztikus panoráma felett!
Mi a strandon néztük hogyan festik meg az eget, amíg egy szürke felhő be nem tolódott északról...
Én  a második felszállítással indultam...mert, a jó szívünk senkit nem akart a leszállóban hagyni :)
persze, még megvártuk amíg L'Otto kilejtőzi magát :) aztán, La Clare végre leszáll :)  és "rózsáikkal" rohantak a buszhoz ...fogyott az időnk :) a felhő meg csak nyomult befelé!
A kis starthelyen ( le petit takeoff ) kiugrott Dani le Magus és a Kadlec Tomi...nagyon jó megérzésük volt :) simán el tudtak startolni és repültek még egy jót :)
Mi pedig, rohantunk felfelé... eléggé beerősödött a szél, aki el tudott még startolni nagyon jót repült és szerencsésen leszállt!
Szerencsére még időben​,​ mert​ ​utána jött a hó hullás...aztán a hóvihar, tudod amikor " vízszintesen repülnek a havak" :D
Az égbolton észak felé végeláthatatlan sötét hófelhő...hát, ilyen izgalmas tud ott  lenni az időjárás...

Ezért is volt nagyszerű​,​ hogy már a buszban zötykölődtünk felfelé​ és​ a szél csendes, süt a nap és kék az ég :)
A szél tökéletes volt, kifordulóssal lehetett startolni....kerestem a kesztyűm..kettőt akartam felvenni​,​ de valahová elkeveredett a másik pár...na, mindegy...
Természetesen tartott az idő...amúgy, amikor lehetett repülni végig tartott...ez egy ilyen hely :) ... startoltam és egyből egy emelés...kafa.....ÁÁÁÁ... nem kellett volna még húznom azon a hülye hevederen vagy nem kellett volna a héten annyi rákot és kagylós tésztát ennem​, ​mert nem tudtam beülni :D...ó ez de, rossz...már megint valami fura pózban vagyok :) minden máshol van és nem érzem az ernyőt, de még itt akarok maradni​, mert emel​,​ de ez veszélyes​,​ mert nem vagyok olyan magasan a hegy felett...nem nagyon tudtam volna mit kezdeni egy frontal​, ​furán ki voltam csúszva a beülőből :)...na jó​,​ baromira fogtam az ernyőt...amíg kiértem a simába ...huhh...belerángattam magam a beülőmbe​,​ de már csak 445 méteren voltam..
hú, de jó leülni :) girheltem...vaóóó...megvagy....a Vista feletti domb , rohadtul szépen visszarántott 960 méterre aztán 1050 re, északra zöldellő hegygerincek fogadtak, elterült alattam a csodálatos Monaco.... a cote d'azur egy része....és a horizonton tiszta éles vonallal befejeződött a tenger...ott volt a világ vége :D
Visszamentem a starthely fölé...tekeregtem, viszont a fejecském elfáradt a megpróbáltatások miatt és gondoltam kicsit körbenézek így ott hagytam azt a csodálatos 5-6 m/s emelést és átcsúsztam a félsziget fölé a gerinc mi felénk álló oldalán még felküzdöttem magam hogy, biztonságos magasságból a gerinc fölé menjek.. pont,.ott csúszott át az emelés , a széllel együtt dőlt...szóval ott is volt pár izgi pillanatom... ​milyen fantasztikus a látvány...Le Joe a rádióban csupa szépet mondott nekünk​, ​hogy milyen ügyesek vagyunk és milyen büszke ránk...olyan jó volt hallgatni :) és közben nézgelődni, szinte mindenki a levegőben volt...viszont az ujjaim lefagytak...
Vissza siklottam a Vista felé...kicsit fölé és tekergettem....pont belekezdtem egy körbe, a tengernek háttal... ott volt egy izgi rész...
- fent azért kicsit fújt a szél a tenger felől és úgy el nyalta a termik közepét hogy a Vista feletti sziklás dombot követve dőlt..( utólag már könnyű​ )
Az ernyőm szereti nekem ezt jelezni és menne amerre a termik van tulajdonképpen belekapaszkodott és kicsit elém lőtt...fogtam... vitt volna a domb felé​,​ de közben felfelé is tépett....a varió visított....Szóval, nagyon gyorsan szűkítenem kellett...ahogyan visszalendültem az ernyő alá..... az érzés, olyan volt mintha beletudtam volna rúgni a csúcsba..persze​, ​biztos nem :)  a visszafordulóban már a dombocska felett voltam....  nem semmi,  nem is nagyon mertem volna, nem tekerni. Most, csak a külső fékkel tágítottam és szűkítettem...azzal játszottam,​ ​hogy megint kitekertem​, de​ ez már nem esett jól 900 felett már nagyon nem éreztem az ujjaimat...ez a termik meg nem volt gyenge​,​ szép nagy kiterjedésű ​és a középen nagyon rántott...és akkor döntés előtt álltam...lefagytam...elfáradtam....viszont kitekertem... most még lehetne repülni vagy másfél órát ezzel a termikkel​, ​..de közben...meg lehet​,​ hogy inkább le kellene  szállni​, ​mert éreztem​,​ hogy​ ​most már nagyobb a reakció időm mint, amit az idő és az ernyőm diktál..​.​ csúszkáltam így morfondírozva a hegy felett...és rájöttem​,​ hogy Most Döntés Nélkül Repülök....NA ! Irány a Leszállóóóóóóóó :D !
 A Vista előtt veszítgettem el a magasságomat ..a játék célja: biztonságosan, minél közelebb menni a szállodához,​ ​be nézni az ablakokon...:))) Nagyon jó repülés volt...Köszönöm Monaco...Köszönöm Joenak​,​ hogy tanít repülni és ott várt rám a leszállóban...köszönöm mindenkinek aki ott volt...
folyt.köv.

6
Túráinkról / Makarska
« Dátum: 2013. Szeptember 08. - 23:21:35 »
Felfedeztük Makarskát :)
Az első ami eszembe jut az az illat, ahogyan a tenger párája összekeveredik a fenyőfákéval, a napsütéssel és olyan balzsamos szauna szag terjeng édeskésen a levegőben. Utána a hihetetlenül változatos növényvilág...amíg a szem ellát csodálatos fenyőerdők zöldellenek a sziklás hegyvidéken. A tenger közelében az útra ráhajló olajfák és fügefák, az apró virágú leander bokrok és a sétáló utca betonjából kinövő pálmák. A tengernek mereven ellenállni próbáló évezredes sziklákon kapaszkodó ősfenyők és kaktuszok pompás változatossága.

Az elképesztően monumentális a Biokovó-hegység felségesen húzódik meg a háttérben.

A horvát vendégszeretet is szinte végtelen :) A helyi siklóernyős guru (akivel mindent jó előre többször is leegyeztettünk) nagy szeretettel várt már ránk és mi befizettük a helyi díjakat. Elmentünk megnézni a leszállót...képzelhetitek milyen arcunk lett amikor ez a látvány tárult elénk: az alsó tangabugyi alakú leszállóra beraktak egy Jetski kölcsönzőt és néhány bódét viszont a felsőbe két áram fejlesztőt a sörözők ellátására, voltak még ott hatalmas kövek és tönkök is. Good luck! :) A helyi erő reakciója az volt, hogy van itt még egy vészleszálló csak az mindig túrbós… :) köszi! De, mi nem adtuk fel!!

 Na, akkor nézzünk feljebbről leszállót, irány a hegy :)! Már ki is néztünk egy szép zöld pázsitos focipályát a parton (ami, magántulajdonban van és 10 eu kértek volna leszállásonként) és felette egy elhanyagolt magyarországi leszállónak is megfelelő senkiföldjét :) (az free volt :))

Hú, de a hegy az gyönyörű! A starthely a Nemzeti Park része (beugrós! napi 5 eu, néha kaptunk kedvezményt) és 1300 méter magasan van...az oda vezető gyalogúton az az érzésem támadt mindig, mintha a világ tetején lennék...voltam már magasabb starthelyeken is..mégis ez a gyönyörű sziklás hegygerinc magával ragadott...olyan természetes, az emberi jelenlétnek alig vehetjük nyomát, az a pár kis ház ami fent van teljesen beleolvad a környezetbe, mert még a tetejüket is a hegy köveiből építették.

A starthelyre nagyon igényes aszfalt út vezet fel, néha le kellett lassítani egy pár kedves ott kószáló lovacska miatt.. láttunk hegyi zergét is..az egész hely páratlan és gyönyörű...a starthely sziklás, de elég nagy! (startnál, nem nagyon szabad elesni a nagy kövek miatt és a zsinórok is leakadhatnak)

Már alig vártuk a másnapot! Reggel rohantunk fel a hegyre (kb 1.5 óra a feljutás:)) és miután mindenki szépen elstartolt, repült és leszállt, felmentünk még egyszer :) aztán tengereztünk..kb ez volt a program, minden nap :)

Nagyon jó hangulatú kis társaság verődött össze :) szinte mindennap repültünk, néha sikerült kicsit gerinc fölé kerülni egy- két ügyes pilótának de, akinek csak lecsúszást adott az is elégedett volt, mert a látvány fantasztikus, gyönyörű a tenger felülről! 

Mivel a leszálló a tengerparton volt, rögtön utána úsztunk, söröztünk a parton, napoztunk, tengeri sünit fogdostunk..Esténként vacsorát főztünk, egyik este mennyei Makrélát sütöttünk, rozmaringgal és citrommal töltve, spenótos-fokhagymás vajas krumplival..hmmmm...fekete kagyló tejszínes mártásban :) ..hmmm... ,sok kimitszeretszet ittunk, sörözgettünk, borozgattunk, vízipipáztunk, előkerült a gitár és a szájharmonika is... énekelgettünk, beszélgettünk..kártyáztunk és bassoztunk...
Igazi nyaralgatós túra volt, bejártuk Makarskát, nappal is és éjjel is más arcát mutatta..mindkettő nagyon tetszett :) A tenger tiszta és nem olyan sós mint az emlékezetben volt, hűsítő, kellemes.. egyik nap elkirándultunk Omisba, nagyon tündéri tengerparti városka, ott volt leszálló dögivel csak hivatalos starthely nem :)  Kirándultunk még másik napokon is, kb. 100 km-re van Greda...nagyon megérte, izgalmas repülés lett belőle, (Joe volt a berepülő pilóta, mert a leszállót nem láttuk a starthelyről :)) valakinek kettő is, délelőtt az egyik Svilajáról a másik, délután a Gredáról...ott is találkoztunk a helyi mindenhatóval :) rendes tag :) és a hely is nagyon működik :)  (7-8 termikek is szoktak lenni)

Sok mindenről tudnék még írni :) Összefoglalva nagyon jó kis túra volt, az első 4 nap 22 emberrel jó kis pörgős, azután 10 fős családias hangulatú...

Utolsó nap még felmentünk páran a hegyre, egy utolsó lecsúszásra :) Hazafelé még megálltunk Trogírban sétálgatni és ebédelni, vettem friss fügét a piacon ... érett, édes, finom, a legfinomabb gyümölcs :)

Amikor az ember egy új helyet fedez fel, a legfontosabb a jó társaság :) és mindig kell hozzá egy adag bátorság, kitartás, és lazaság valamint az a hozzáállás ami a siklóernyőst elégedetté teszi...lesz ahogyan lesz a most-ot kell élni és felfedezni benne az örömöt :)

Nagyon köszönjük az egész társaságnak :) Szuper volt!

 

7
Túráinkról / Re:Bohinj - "B" és biztonságtechnikai tábor
« Dátum: 2013. Július 02. - 18:08:31 »
 :) Nagyon jó lett az írásod, Misi!!!
Szívem csücske Bohinj...2011-ben itt volt az első magasstartom is :)

 Érdekes volt, hogy a Griff által szervezett túrán most nemcsak segítőként hanem résztvevőként is jelen voltam... kellemes tapasztalat volt mindkét oldalt látni :) !!!
Mindenki különböző céllal jött a táborba! A különböző szinten álló, különböző repülési tapasztalatokkal rendelkező pilóták és növendékek.. Magyarországról, Svájcból, Németországból..egy szuper csapattá rázódott össze...valakinek az új ernyő meghúzogatása, B vizsga, a Bé elemek gyakorlása, a nullpont keresés vagy egy C elem meghúzása volt a cél és volt aki repülgetni jött... ( de azért ők is meghúzogatták a bajszát az ernyőiknek :D )
 Az előrejelzés ellenére nagyon szerencsések voltunk, mert a négy nap alatt 8-10 kör is bele fért mind a 25 pilótanövendéknek és három starthelyről is sikerült lerepülni: Vogar, Vogel, Studor: pipa :)
Nem csak gyakorolni, hanem repülni is lehetett... jó páran 2 óra feletti repüléssel is büszkélkedhetnek :)  Hogy ez a túra ilyen jól sikerült az köszönhető a nagyszerű embereknek akik az időjárás szeszélyeit türelemmel fogadták és a szervezésnek, hogy amikor lehetett repülni, akkor nem volt megállás :)
Egy szóval nagyon jól működött minden :) A start előtt Joe még egyszer megnyugtatóan elmondta mit hogyan kell csinálni!.. rádió...mentőmellény... az elején ő irányított, aztán átvette a Perec a motorcsónakban...akinek még így is néha lelket kellett öntenie belénk :) " vegyél egy nagy levegőt és húzd le a bokádig " én első nap csaltam egy kicsit :) nem direkt, de felemeltem a lában hogy közelebb legyen a bokám :D Az esti megbeszéléseken egyenként végig vettük mindenkinek a gyakorlatait amit a Perec és a Joe megszakértett :) előkerültek az aznapi drámai :) felvételek is...Otto fullstall..Misi új eleme, ami miatt az új beceneve: Béci...egy két nagyon meghúzott féloldal és pár szép spirál :) kicsi storizgatás, aztán ránk nem annyira jellemző módon elmentünk pihenni, mert ez is a mentális felkészülés része :) nagyon jó hangulatú tábor volt!!!
 Nagyszerűen együtt tudtunk dolgozni, jól működött a kommunikáció és ennek köszönhetően, napról napra egyre bátrabbak, felkészültebbek lettünk..egyre kevesebb parával :) mindenkire nagyon büszkék vagyunk...én is leküzdöttem a tóbafulladásiparám :) Bstallnál is sikerült NEM felengednem a fékeket idő előtt :) szerencsére a spirálban sem ájultam el :)))  ja...és mostantól fullgyorsító két termik közt, jöhet front vagy féloldal :D mert, tényleg nem egy halálosztó az én kis Rushom :)
 Köszönet még egyszer Joenak, Perecnek, Kadlec Tominak, Ottonak és az egész csapatnak, hogy biztonságosan, jó hangulatban és flottul ment minden... tényleg mindenki beleadott, hozzátett :)  na és persze Bohinjnak, hogy megint adta :) Remélem jövőre is találkozunk mindenkivel :) !!! vagy még előbb? :) Tsók mindenkinek... Brigó

8
sport, mozgás, szabadság, buli / Re:Buli
« Dátum: 2013. Július 02. - 15:51:50 »
 :)  Ez jóó :) Azt meg már alig várjuk!!! Jövőhétre tettük át a szigetelést 07.10. !!!

9
sport, mozgás, szabadság, buli / Re:Buli
« Dátum: 2013. Június 25. - 10:46:39 »
 :) Én benne vagyok...ha szép idő lesz Margitsziget? pokrócos, frizbizős, focizós, játszós, pizzás, dumálós, bringás, fröccsös, gitáros, éneklős, játszós -t :) Hmmm?

10
Első repülés ... / Re:Magasstart @ Tardos
« Dátum: 2013. Április 22. - 10:10:08 »
Tegnap olyan nap volt, mint még soha :) bejött az előrejelzés!!! Klassz kis alapszél, kicsit erősebb széllökések..aztán bejött a gyogyi!! A szépen lenyírt leszállóban gyakorolgattunk, amíg a többiek a gerinc felett és a hegy mellett repülgettek. Néztük a Robó szép Rookját, Acsa is repült.. délután 4-kor Misi leszállt, pacsi :) Joe mondta, hogy repüljek :D Na, jóóóó :) Mi a Sanyával és az Ildivel felrohantunk a nem annyira meredek turista úton, terítettünk... még gyorsan bekötöttem a gyorsítót, mert láttam a gerinc felett néha lassan haladtak az ernyők kifelé. Misi beszólt a rádióba, hogy aki utolsónak száll le a Griff buszban várja őt egy Piros Mogyorós csoki :)!!!  Új ernyő,ismeretlen beülő, varió a zsebemben persze kikapcsolva, nyáriasan öltözve :) szóval teljesen felkészülve :D startoltam, Sanya segített, megadta az instrukciókat :) start után rögtön aztán balra és már emelt is! Beálltam a kisvonatba :) rengeteg színes ernyő gyorsabb, lassabb együtt hasítottuk a szelet végig a gerinc mentén, kellett a gyorsító is! Szuper a kis ernyő nem a nyugis fajta, de nekem bejön szépen fordul keveset süllyedve, végig kicsi fékekkel lehet korrigálni, inkább előre indult meg mint hátra de nagyon szépen és hamar reagál a kezelésre! Tetszik!!! Egy órácskát repülgettünk! Egymásra köszöngettünk a többiekkel...szépen vigyázva egymásra, lejtőztünk :) Joe és a többiek lent vártak és a rádióban ilyeneket forgalmazott: Na jól van már ez elég nyálas, hogy egymás mellett repülgettek...nem unjátok még? .....trattaram és a többi... :)
Minden emelt kint és bent is, amikor a Sanya leszállt én is kiindultam, kipróbáltam szembe szélben az előre-hátra, teljes kör, fél kör jobbra és balra... szembe szélben gyorsító teljesen kinyomva (mivel nem rám volt állítva, nem értek össze a csigák)..erre jobban figyeljetek, mint én!!! Beállított gyorsítóval érdemes startolni :) ! Nagyon klassz kis nap volt :) Örülök, hogy az én kis Uram :) felküldött repülni...persze délután 5 helyett, megint negyed 10 re értünk haza emiatt :)  Nagyon köszönöm, mindenkinek!!! Misi! Köszi a mogyoróst!!! :D

11
sport, mozgás, szabadság, buli / Re:pihenés - egyéb programok
« Dátum: 2013. Január 18. - 13:22:35 »
Nagyon szuper volt :) jó sokan összejöttünk!!Nagyon jó hangulat volt :) rádión tartottuk egymással a kapcsolatot ,így síeltünk nagyokat!!! Joeval a hóesésben romantikusan is...ó gyönyörű volt :) estem párat az nem volt ,olyan szép :),de vigasztalt a forraltbor... hát igen csak kimaradt kb 9 év! :D éééééés befejezésül nagyon finom sztrapacskát ettünk..

Éa Misi nagyon jó kis filmet csinált... ajánlom figyelmetekbe!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nGuQcv4n4NQ

a korizás is nagyon jó volt pár hete...viccesen belekeveredtünk egy jégdiszkóba...hááát, nagyon élveztem :) legalább annyira mint a többi 16 éves :DDD

12
Siklóernyőzés (paragliding)tanfolyam / Re:Gondolatok a repülésről...
« Dátum: 2012. November 29. - 22:39:44 »
Kislány korom óta a repülésről álmodoztam, ahogyan a madarak szárnyalnak; a mitológiai
alakok szekereiken a szelek szárnyán; a boszorkányok a seprűiken; a sárkányokon repülő
legendás mesehősök és még sorolhatnám…

A repülés teljesen megváltoztatta az életem, ennek köszönhetően ismertem meg a páromat,
aki régóta repül és oktatja is a siklóernyőzést, így nagyon könnyen az életformámmá vált.
Kinyílt a világ! Amikor repülök minden, ami nem fontos, megszűnik. Türelemre és alázatra
tanít a természet iránt és nagyfokú önismeretre! Az állandóan változó körülmények miatt
sohasem válik megszokottá vagy unalmassá, mindegyik repülés olyan, mint az első és ha,
nem figyelek eléggé az utolsó is lehet!
Elmesélem az egyik csodálatos élményem:
A lijaki starthely szép széles, kis dőlés szögű zöld füves terep. Kb 600 méter magasan
van a tengerszinthez képest.Imádok startolni! Nekifutni a lejtőnek és elrugaszkodni a
földtől.Szerencsére rögtön egy jó emelésbe sikerült bele startolnom, ráfordultam a lejtőre.
Ráfeküdtem a lejtőszélre és szépen nyolcasoztam felfelé, kiemelkedtem a gerinc fölé.
Még sosem láttam így Lijakot! Tovább emelkedtem egy szép kövér 5 m/s- os termikben,
felettem sárkányrepülők, a hegynél siklóernyősök lejtőztek, ahogy emelkedtem egyre
feljebb betolódtam a gerinc fölé de, szép magasan voltam. A sárkányosok még mindig
felettem tekertek, néztem őket és láttam, hogy vigyáznak rám. Az ernyőt folyamatosan
kontrollált kis fékekkel kellett irányítani! Ekkor 1600 méter magasan lehettem a varióméter
szerint.Hihetetlen látvány! A hegy gerince lapos és fenyőerdő borítja, ameddig a szem ellát!
Kis házikók színes palatetői tarkítják mindenfelé. Alattam a Julianna – Alpok csodálatos
hegyei - völgyei terültek el, még magasabbra termikeltem és átsiklottam a völgy felett, meg
láttam a Soca folyót és a gyönyörű sötét türkiz zöld színétől az eszembe jutott, hogy milyen
csodálatos a világ, az élet és milyen csodálatos, hogy én ezt láthatom! Ezt, mindenkinek
látnia kell!Már fordultam is rá az eddig csak a távolból látott ismeretlen hegyre. Nem
sokkal alattam egy szép piros ernyő küzdött a kiemelkedéssel, alul nem lehetett túl erős a
termikesség. Szépen a beülőből kidőlve test kormányoztam és pici fékekkel forogtam körbe –
körbe. Emelkedtem, megint csodaszépen magasra kerültem. A sárkányosok is idejöttek.Ismét
körbe néztem és elöntött boldogság! Körülbelül 2000 méter magasan lehettem.A szép tiszta
időben egészen elláttam a tengerig! Az Alpok szürke sziklái és fehér csúcsai belehasítottak
a kék égbe. Bent akadt a lélegzetem, micsoda csodálatos zöld hegyvonulat, a völgyek és
a Soca… na, akkor már a könnyeimmel küzdöttem a meghatottságtól.A végére-annyira
bedurrant az idő, hogy minden emelt felfelé, többször fület kellett csuknom, hogy süllyedjek
és merülőspirált kellett húznom, mert túl magasra kerültem a felhőhöz, ami veszélyes tud
lenni. Hát, ilyen fantasztikus, izgalmas 3 órás repülést adott Lijak nekem!

A leszállóban már várt rám a kedvesem és a többi Griffes pilóta. A repülés, a barátok és a
csodálatos helyek a világon mind ránk várnak!

13
Siklóernyőzés (paragliding)tanfolyam / Re:Gondolatok a repülésről...
« Dátum: 2012. November 29. - 22:34:36 »
Boros Anett tollából:

"Az egész úgy kezdődött, hogy egy barátom és a fiúm beiratkozott a Griffhez egy tanfolyamra.
Tavasz volt, nekem vizsgaidőszakom, úgyhogy ahelyett, hogy otthon magoltam volna,
magammal vittem a jegyzeteim a túrákra. Letelepedtem egy plédre, olvastam és közben
figyeltem a többieket. Eleinte teljesen biztos voltam benne, hogy ez a dolog nem nekem való.
Aztán ahogy egyre többször szálltam be a tanuló területekre tartó buszba, kezdtem kíváncsivá
válni: valami oka csak van, hogy ezt ennyire élvezik a többiek! Úgyhogy egy alkalommal
kipróbáltam: Joe, az oktató segítségével párszor felhúztam az ernyőt, kicsit irányítottam, és
pluszban egy gyorstalpalón is részt vehettem a siklóernyőzés alapjaiból. Elkezdett érdekelni a
dolog; megbeszéltük, hogy Kalocsán Joe elvisz egy tandem útra.
Aztán aludtam rá néhányat, és elkezdtem a tanfolyamot. Gyakorlás a mezőn és a
kisdombokon, nyári meleg, gyaloglás dombra fel, start, lecsúszás. Néha dühömben (mert már
megint nem sikerült szépen felhúzni az ernyőt!) a beülővel a hátamon toporzékoltam, ilyenkor
Joe és a Griffesek nyugtattak meg, hogy nem megy minden egy csapásra, ők is így kezdték.

Nagy adag kitartás, türelem és bizalom kellett ahhoz, hogy novemberben már Lijakban
repülhessek. A lijaki túra vízválasztó volt. Előtte soha nem repültem ilyen magasan, vagy
amikor igen, ott volt mögöttem Joe a tandemben. Lijakban viszont én irányítottam, nekem
kellett magamban, az oktatóban és az ernyőben bíznom. A starthelyen (mint mindig) indulás
előtt megbeszéltük a teendőket: hová kell leszállni, meddig repülhetünk, hol számíthatunk
kis emelésekre. Nagyon jó volt, hogy maradt időm arra, hogy rákészüljek a repülésre,
megbarátkozzam a starthellyel és a vidékkel. Semmihez sem hasonlítható érzés volt 500
méter magasan repülni úgy, hogy nem voltam bezárva egy fémszerkezetbe, nem zajongott gép
körülöttem. Magam sem gondoltam volna, hogy az első napi repülés után már alig várom a
következőt. Mindkét napon repülésenként 10-12 percet tudtam a levegőben maradni, közben a
starthelyről és a leszállóból is figyeltek rám és irányítottak rádión keresztül. A túra végén csak
azt sajnáltam, hogy nem tartott tovább.

A siklóernyőzés rengeteg pozitív dolgot hozott az életembe: egy végtelenül türelmes, jófej
oktatót, befogadó és őrült Griffes csapatot, és az érzést, hogy képes vagyok áttörni a saját
korlátaim, amiken túl a világ nem is annyira ijesztő. Én ezért repülök."

publikáva ( képes beszámoló )  http://holgypilota.blog.hu/2012/11/28/a_sikloernyo_varazsa

14
Siklóernyőzés (paragliding)tanfolyam / Re:Gondolatok a repülésről...
« Dátum: 2012. November 29. - 22:32:03 »
Rácz Mónikánk tollából:
"Az úgy kezdődött hogy....10 írásból 9 ezzel kezdené....de nálam a barátom folytán évek óta a
képben volt a repülés. Persze csak elméletben, hiszen ő is kereste a repülés legkötetlenebb és
persze legolcsóbb formáját, aztán 2 éve belevágott. Én pedig passzív szemlélődőként ámultam
a csodán, élveztem a természetet, ami körülvett ilyenkor bennünket, és órákig hallgattam az
élmény beszámolókat. Eltelt egy év, és a hosszú téli hónapok, amikor kevesebb a lehetőség az
időjárás miatt a repülésre eldöntötték bennem, én is kipróbálom! Barátommal tanultuk az
elméletet, még mielőtt bárki azt hinné, ez egy laza sport, ki kell ábrándítanom, igenis sok
tudást, és folyamatos tanulást, fejlődést igényel, talán épp ezért nem válik unalmassá,
megszokottá soha. Aztán kitavaszodott, és azon kaptam magam, hogy ott állok a tanulódomb
tetején, becsatolva, és remegő lábakkal próbálom felhúzni a fejem fölé a 27 nm-nyi
siklóernyőt, ami hatalmas élmény volt. Akkor és ott fertőződtem meg, annak ellenére, hogy
még nem tudtam milyen hatással lesz rám, amikor megismerkedem a harmadik dimenzióval:)
Az első 3 nap viszont meggyőzött arról, hogy ezt akarom! Az első repülést sosem felejtem el,
amint a levegőben voltam olyan földöntúli nyugalom szállt meg, mintha megállt volna az idő.
Innentől minden szabadidőnket a repülésnek szenteltük - még a kisfiamat is viszem
magammal amikor csak tehetem, igaz, ő még csak nézelődik, de szívja magába az infokat.
A Griff SC keretein belül folytattam a tanulást, ami egy nagyon jó kis csapat, összetartásban,
türelemben, szaktudásban, rugalmasságban is ötösre vizsgázott:)
Májusban már Szlovéniában készültem az első magas startomra, elmondhatatlan ekkora
hegyek starthelyein állni, repülni a fákkal teli hegyoldalak mentén, érezni a termikek kisebb-
nagyobb emelgetéseit, az alattunk elterülő táj szépségéről már nem is szólva.
Ez a sport nem magányos sport, sosem hagynak magadra, itt még ha versenyekről is van szó,
akkor is egymást segítve jutunk előbbre, válunk többé. Mondhatom, hogy azok, akik ebbe a
sportba kezdenek, kivétel nélkül olyan emberekké válnak, akik kiegyensúlyozottabbak,
türelmesebbek, megfontoltabbak, higgadtabbak, mint az átlag, hiszen amikor repülsz,
olyankor csak Te vagy és az ernyőd!
Örömmel látnom én is, hogy egyre több nő van közöttünk, az ok, hogy miért jönnek
lényegtelen is, kit a repülés vonz amióta csak az eszét tudja, ki a lélektani határait akarja
átlépni, a lényeg, hogy mind repülünk, és a leszálláskor fülig ér a szánk és alig várjuk a
következőt!"

15
Siklóernyőzés (paragliding)tanfolyam / Gondolatok a repülésről...
« Dátum: 2012. November 29. - 22:30:10 »
Karsay Dóri tollából:

"Mindössze két hónap telt el a legelső ernyőbontogatástól a valódi repülésemig. Kislány korom
óta számtalanszor álmodoztam róla, hogy repülök, talán a vizet is ezért imádom annyira,
a szabadság érzése, a könnyed mozgások ez mind közös a vízben és a levegőben. Kínai
horoszkópom szerint sárkány vagyok, így a repülés nem is kérdés, talán csak a mikor.
Hát eljött az ideje. Kupolázás, kis dombos start-leszállás gyakorlatok különböző helyeken,
elméleti vizsga majd Lijak.
Minden állomás hatalmas mérföldkő. Leírhatatlan élményt adtak, egyiket sem hanyagolhatom
el, vagy nagyíthatom fel, hogy többet jelentett, mert mindegyik után ugyanaz a túláradó
boldogság érzése fogott el. A griffnél egy csodálatos csapat tagjává válhattam, ahol nem csak
remek oktatókra, de barátokra is találtam.
Nem szeretnék, de mégis elfogult vagyok Lijakkal (Szlovénia) kapcsolatban. A legelső igazi
magas startom. 600 méter magasságból indultunk, a hegyről még nem is olyan hatalmasnak
tűnő mélységbe. Már számtalanszor lejátszottam magamban az egész szituációt, minden
pont úgy történt, kivéve az élményt. Egyáltalán nem ilyennek képzeltem, hogy is tudhattam
volna, hiszen korábban még nem éltem át. Hirtelen eltűnt alólam minden, csak az apró
hangyaméretű autócskákat és a makettszerű tájat láttam. Egészen más, mint egy repülőből.
A szél süvít a fülem mellett, a rádió zümmög és akadozva ugyan, de hallom az utasításokat,
valahogy mindig balfék visszhangzik a fülemben. A kezdeti sokk után egészen elengedtem
magam, már teljesen hátradőltem és, a végén profikhoz (utólag így mondták) hasonlóan
testkormányzással egybekötve szálltam le. Persze mindez nem volt teljesen tudatos, és utána
kaptam egy fejkoppintást, hogy ezt azért még nem szabad ilyen bátran. Mindent összegezve
végleg megfertőzött az élmény, és nincs megállás.

Oldalak: [1] 2 3 4