Szerző Téma: Tolmin  (Megtekintve 2557 alkalommal)

Nem elérhető Robo

  • Griff sc
  • club
  • ***
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Tolmin
« Dátum: 2013. Augusztus 20. - 19:12:30 »
Tolmini hetvege

1. nap: Bevezetes ellenszelben

Az elso nap kalandosan indult. Tolmin hazi starthelyere a Kobalara mentunk volna, de a megrendelt felszallito nem jott ertunk, elbenaztak. Egy masik felszallitast ajanlott helyette a Stolra. Ez volt a legkorabbi lehetoseg, ugyhogy elfogadttuk. Kesobb kiderult, hogy nem a legjobb dontes volt.

A Stolrol meseszep kilatas nyilt a volgyre. Ezt es egy helikopter latvanyat sokaig "elvezhettuk" amig egy nem kezelt feloldalas csukasbol bekovetkezett baleset mentese volt. Jo omen...

A starthely 3 szintes, mindenhol fuves, hatalmas, 3-5 ernyo elfer egymas mellett, bar nem voltak sokan. Elstartolas utan eleg kemeny ido fogadott. Eros, rugdosos termikek voltak, aig gyoztem kapaszkodni a cajgba, de sikerult nehany termiket megtekerni es elorejutni a szembeszelben a gerinc mellett. Idrsko melletti leszalloig jutottam el, mintegy masfel ora alatt, begyujtve egy 10 km-es szabadtavot. Jo bevezetes volt.

2. nap: Jo helyrol, jo idoben

Masnap hagytuk a fenebe a helyi felszallitokat es kialltunk a leszalloba kora reggel, hogy majd ott szerzunk valamilyen felszallitast a Kobalara. Bejott a taktika. :) Sok magyar volt kint a hetvegen es Ors pont jokor volt jo helyen es igy felvihetett minket a kisbuszaval.

A starthely a Kobala gerincenek ket oldalan van. 6-7 ernyo kifer egymas melle. A rengeteg pilota ellenere sem volt igy tulekedes es turelmetlenkedes.

Start utan egybol sikerult egy bollyal sikerult jol kitekernem. Gondoltam megvarom Petit is, aki kicsit kesobb startolt, de a leallo idoben visszasullyedtem a starthelyre. Rovidesen ujra beindult az ido, es egy hatalmas lorugas termikkel mindketten kitekertunk es elindultunk a Stol fele. A terv az volt, hogy elmegyunk a Stolig (kb. 25 km) es majd ott kitalaljuk, hogy hogyan tovabb.

Peti egyenesen arrafele ment, en tettem egy kiterot a Krn fele. A Krnrol elszabadulo termik hatalmas lorugas volt ismet, tollpihekent tepett folfele. 2-300 m utan viszont kisimult es szep egyenletes, szeles, de viszonylag eros 3.3-as termik lett belole. Volt, hogy egy koron 80 m-t emelkedtem vele kenyelmesen. Ezzel sikerult is megrepulni a legterhatart, megvolt a 2900 m. :)) Sajnalom, hogy ott kellett hagynom, mert meg 500 m biztosan lett volna benne. (Felhok nem voltak azon a reszen, ugyhogy azok nem zavartak volna be az emelkedesbe...)

Innen hatalmas sullyedesekkel sikerult eljutnom a Stol oldalaba. Na ott kezdodott meg csak a java. Hullamvasut es rock-and-roll kevereke volt az egesz hegyoldal. Ahanyszor tekerni probaltam, mindig veszitettem a magassagombol, vagy epp csak nullaztam, mikozben a szel meg sodort visszafele. Ugyhogy a hollamvasuton lejtoztem, mikozben jottek a lorugasok. Sikerult Stol csucsaig elerni es ott vegre volt egy rendes termik. Jo eros volt, fel is emelkedtem vele 2300-ig.

Ezutan hatszelbe fordulva visszaindultam Tolminba. Ezt a reszt gyorsan sikerult teljesiteni, nehany gyenge termik segitsegevel vissza is ertem a tolmini leszallo elotti mezore. A leszallas erdekes volt, kb 30 m-re a foldtol kaptam egy nagy sullyedest. Azt hittem, hogy ez mar foldhoz fog vagni. De a kovetkezo pillanatban jot egy hasonlo emeles, es atrakott a mezo kozepen levo karosoron. Vegul a mezo tavolabbi reszen sikeresen foldetertem. Sok-sok tapasztalattal, elmennyel, egy nagyobbacska feloldalas csukassal es egy 52 km-es haromszoggel lettem gazdagabb. Rengeteg erovel meg szegenyebb, nagyon kifarasztott ez a 3 ora, de boven megerte.

3. nap: Levezetes

Ma is a Kobalarol startoltunk. Az ido nehezebben indult be a parassagnak es nehany cirrusnak koszonhetoen. A start sem ment gond nelkul. Furanak tunt az ernyo jobb fule. A sokadik kifeszitesnel esett le, hogy az egyik A zsinor at van vetodvees a kupola mogul jon a kezemhez. Ennek orvoslasa utan mar gond nelkul megvolt a start. Az elso kitekeres kicsit nehezkesebb volt, mint az elozo nap, de utana a Stol fele vettem az iranyt, sajnos szembeszelben.

Ez a repules nagyon faraszto volt, minden pillanatban tortent valami a levegoben. Az erosodo szel sem segitett sokat. Egy ido utan a visszafordulaas es leszallas mellett dontottem.

A leszallas nem volt egyszeru. Nehez volt magassagot vesziteni, mindenhol jottek a lorugasok. A leszallo folotti utolso 300 m lekuzdese pedig igazan embert probalo volt. A szel egyfolytaban rakosgatta az ernyot, es kozben ment a hullamvasutazas. Kivulrol allitolag rendben levonek latszottak a dolgok, de valojaban nagyon fogni kellett az ernyot. Szerencsere a fold folott kozvetlenul kisimult, es puhan landoltam. A korai visszafordulas ellenere 10 km-es kis tav lett belole bo masfel ora alatt.

Hazamenet kiertekeltuk a harom napot. Eletem eddigi legjobb repulesei kozott van ez a harom nap, erdemes volt eljonni. :)

Nem elérhető Regős Peti

  • Griff sc
  • club
  • ***
  • Hozzászólások: 25
    • Profil megtekintése
Re:Tolmin
« Válasz #1 Dátum: 2013. Augusztus 26. - 17:06:15 »
Sziasztok!

Robó leírása gyakorlatilag mindent elmond. Hasonlókat tudnék írni, de azért tegyük hozzá, hogy az ilyen idő és köztem még van pár év fejlődni való fejben! Összességében azt javaslom, higy mielőtt valaki arra adja a fejét, hogy elmegy nyári időszakban Tolminba repülni, elevenítse fel a Joe-tól valaha hallott összes figyelmeztetést és jó tanácsot, no' meg a biztonság technikai tábor minden percét! Aztán mikor ott áll a starthelyen nézze meg jó alaposan a többieket, vessen keresztet és a legjobb formáját hozva vágjon bele!

Én a "saját biztonságom érdekében szeretek félni" :D
Ezért fejben alaposan felkészültünk Robival, terveket gyártottunk minden reggel arra, hogy pontosan hogyan is fogjuk tolni! Ki, mikor, merre, stb.... Aztán persze ezeket nem mindig sikerült követni, de majd ennek is eljön az ideje! :)

Az időnk egyébként, ahogy Robi is mondta igen találóan, rock&roll és hullámvasút keveréke volt! Folyton kapaszkodtunk is a fékekbe, mert szó szerint minden másodpercben történt valami!
A legemlékezetesebb talán a második napunkon volt. Start után beleszaladtam egy komolyabb küzdelembe a méterekért, ha emelt akkor egy pillanat alatt dobott +20 métert, aztán persze kiesett az emelésből a kupola és olyan süllyedés jött, hogy vesztettem egyből 18 métert... a gyomrom persze a torkomban... a szívem ezerrel zakatol! Na végre találok egy elég brutál, viszont tekerhető emelést kb. nívóban. Na egy kőr, két kőr... elég jól haladok felfelé, de közben erősen be kell tekerészni a starthely fölé. Érzésre ugy gondoltam, hogy többet is ki tudok hozni a dologból ezért még jobba  rádőltem és még egy kis féket húztam rá, na ebben a pillanatban az addig 4-5 m/s sebességgel felfelé tépő termikben valami megváltozott, az ernyő pedig begyorsult, elém/mellém borult és már benne is voltam egy fasza kis spirálban ...... uuuuuuu sikítááásss!!!! Persze csak befelé! :) :) gyorsan kivezetés, ami persze a Mentorral nem olyan könnyű! Szóval számomra inkább tanúlságos volt mint nagyon élvezetes, szerintem kell még 1-2 év ahhoz, hogy erre vágyjak :) !
Bár akárkivel beszéltünk mindenki be volt parázva, úgyhogy talán sosem jön el ez az idő :))))!

Eszméletlen jó hétvégénk volt összességében!