Szerző Téma: Vészhelyzetek  (Megtekintve 2584 alkalommal)

Nem elérhető BaratAdi

  • Griff sc
  • club
  • ***
  • Hozzászólások: 27
    • Profil megtekintése
Vészhelyzetek
« Dátum: 2012. Február 11. - 23:32:05 »
Sziasztok!
Hát ez nem egy mindennapos eset, de ezek szerint van ilyen is. Durva...
http://www.youtube.com/watch?v=x8R-lRWxZkk

Nem elérhető szabojoe

  • Adminisztrátor
  • club
  • *****
  • Hozzászólások: 106
    • Profil megtekintése
    • Griff siklóernyős club
Re:Vészhelyzetek
« Válasz #1 Dátum: 2012. Február 13. - 16:01:47 »
Nem jellemző a madárral való ütközés vagy madár támadás ... a költőhelyek közelében előfordulhat, de oda nem is szabad berepülni ...   az ilyen eset ritka ...

Nem elérhető szabojoe

  • Adminisztrátor
  • club
  • *****
  • Hozzászólások: 106
    • Profil megtekintése
    • Griff siklóernyős club
Re:Vészhelyzetek
« Válasz #2 Dátum: 2012. Február 14. - 00:58:28 »
A vészhelyzetek kezelését, repülési manővereket tó felett, gyakorló-biztonságtechnikai tréningeken érdemes begyakorolni.
a mellékletben egy klasszikusnak mondható esemény látható,
alátámasztva  a víz feletti gyakorlás szükségességét...

http://indavideo.hu/video/_Mentoernyot_nyisd_ki_Zsuzsi_

Nem elérhető G. Viktor

  • club
  • *
  • Hozzászólások: 2
    • Profil megtekintése
Re:Vészhelyzetek
« Válasz #3 Dátum: 2012. Június 18. - 11:22:20 »
Sziasztok!

Egy hétvégi esetet szeretnék nektek leírni, aminek szemtanúja voltam. A helyszín Eged DNy-i starthely, versenynap, tömeg. A szél egy kissé balos volt. Itt jegyzem meg, hogy az interneten is megtalálható helyi szabályozás is tartalmazza, hogy az innen történő startoláskor "balos" /D-Dny/ szél esetén a Kis-Eged hely turbulenciájára kell számítani. Egyébiránt ez jól látható is volt, mert kb. minden harmadik elstartoló versenyző - vagy éppen nem versenyző - ernyőjének a start után közvetlenül kissé ficánkolt a baloldala. Ez mondjuk nekem - függetlenül attól, hogy már elmúlt 4 óra - pont elég volt, hogy csak nézzem a dolgokat. Ráadásul dugig volt a starthely, folyamatosan startoltak, ami azért nem könnyíti meg az életet. Ilyen körülmények között startolt el egy srác, aki elég tapasztaltnak és megfontoltnak tűnt. A start után egy kb. 80-90 métert egyenesen repült, amikor is kapott egy elég szép féloldalas csukást, ami befordította 180 fokkal a hegy felé, és azonnal el is tűnt hegyoldalban. Az egész egy pillanat volt, csukás, befordulás, fára szállás (inkább esés). Azonnal segítettek neki, és szerencsére - ahogy hallottam - nem lett különösebb baja sem neki, sem az ernyőjének, de fentről ez elég melegnek tűnt. Ennek hatására én később át is mentem a DK-i starthelyre, ahonnan egy jót repültem, de a startnál úgy fogtam az ernyőt, mintha tuti lenne a csukás.. :))).
Az eset szerintem - viszonylag - egyértelmű, és arra mindenképpen rávilágít, hogy 1, 16:01-től sem lehet biztosra menni, 2, nagyon figyelni kell a helyi sajátosságokra, 3, számítani kell lehetséges csukásra, főleg ha írják is meg látszik is.. Persze utólag könnyű "okosnak" lenni, minden esetre ebből én sokat tanultam, és úgy, hogy szerencsére nem én kerültem a fára.