Szerző Téma: hova mikor minek ...  (Megtekintve 33957 alkalommal)

Nem elérhető Bulcsú

  • club
  • *
  • Hozzászólások: 4
    • Profil megtekintése
Re:hova mikor minek ...
« Válasz #90 Dátum: 2012. Augusztus 05. - 22:41:11 »
Sziasztok!
 
A szerdai távrepülésről szeretnék írni egy kis élménybeszámolót, még mindig élénken él bennem minden perce a repülésnek. Ketten indultunk el Joe-val Kalocsára. A kocsiban átbeszéltük a távrepülés taktikai részleteit, sok jó tanácsot és "szakmai" segítséget kaptam. Az idő tökéletesnek látszott, szépen gyülekeztek a kumók, jó magas felhőalapra is számíthattunk. Gyorsan összekészültünk és kisebb sorbanállás után már húzták is Joe-t fel az égbe. Én egy jó negyedórára rá tudtam startolni, jó sok emelésbe futottam a csőrlés során, így 600 m-en oldottam le.
Rögtön találtam egy emelést, amivel sikerült 1000 m-ig kitekerni, és szépen csorogtam délnyugat felé Foktő irányába. A falu éppen egy nagyobb felhő árnyékában volt, így megpróbáltam az északi részén maradni. Egy negyed óráig szenvedtem egy nulla közeli emelés tekerésével, de mivel már 500 m környékén voltam, muszáj volt ezzel is beérni. Közben lesodródtam Foktő déli részére, ezért megpróbáltam visszamenni széllel szemben a falu fölé, hátha a házak  teteje ad majd valami komolyabb termiket. Így is lett, egy stabil 1-2 m/s-ost sikerült elkapni és ezzel újra 1000 m fölé kerülni. Tekerés közben vettem észre egy kis darab nylon szemetet sodródni felfelé a termikben, gondoltam követem, hátha tud valamit, hát gyönyörűen megmutatta a termik magját, 4-5 m/s-al estem felfele. Aztán eltűnt a szemem elől, de pár perc múlva ismét megláttam, és megint szépen festett nekem. 1800 m környékén már nagyon közel éreztem magam a fölöttem lévő felhőhöz, így kinéztem a következőt délnyugati irányban, és elindultam átrepülni a Dunát.
A következő felhőig, ami a Fadd-Dombori üdülőterület fölött helyezkedett el, semmi emelés nem volt, gyönyörű stabil időben siklottam. Itt sikerült végre kibányászni a kabátzsebemből a fényképezőt és gyorsan kikötni az egyik hevederhez. Amikor 600m alá süllyedtem, és közeledett a következő felhő, gondoltam, hogy na most kérek egy emelést. És a legdurvább, hogy jött!!! Ismét 1800-on voltam. A következő felhő Bogyiszló fölött helyezkedett el, el is indultam feleségem szülőfaluja fölé. Emiatt, hogy már évek óta járok oda, jól ismertem a környéket, jó volt látni azokat a helyeket föntről, ahol annyit jártunk együtt. A Bogyiszló feletti felhővel 2000 m fölé tekertem, ez volt a repülés legnagyobb magassága. A felhőút következő eleme Őcsény felett volt, gyors siklás után már tekertem is a szépen megnövekedett cumulust. A látvány talán itt volt a legszebb, kelet felé a gemenci erdő hosszú csíkja, mögötte a Dunával és Baja is szépen látszott már. Nyugat felé Szekszárd terült el, a távolban már látszottak a Mecsek csúcsai, dél felé Őcsény, Decs, Bátaszék és az M6-os csíkja látszott. Az őcsényi repülőtér déli felén dönteni kellett, hogy merre tovább, mivel dél felé nagy kékség, nyugat felé meg nagyon messze voltak további kumók. Úgy döntöttem, hogy nekivágok a legdélebbre fekvőnek. Az motivált, hogy ha nem érem el a felhőt, le tudok szállni Bátaszéken, vagy az M6-os mellett valahol, és talán onnan könnyebb lesz majd a visszaút. Őcsényről felszállt 5-6 motoros vitorlázó és húztak el Pécs felé. A nekem nagyon messze nyugatra lévő felhőket célozták meg, 2 perc múlva már jóval fölöttem tekertek a távolban. Bátaszék előtt az M6-os fölött találtam egy emelést, ami meglepett, mert nem volt semmi felhő fölöttem. Ez volt az első rázós termik, szépen dobált, remegett az ernyő, egy alkalommal el is tűnt a fejem fölül úgy hátradobta az emelés. Megjelent két madár is, próbáltam követni őket, de gyorsan elhagyták a termiket. És a fejem felett szépen kipattant a felhő. Ismét sikerült kitekerni 1900-ra, na akkor irány délnyugat. Itt már láttam, hogy a következő felhő túl messze van, de hátha ismét szerencsém lesz és találok a kékség alatt is valamit. Nagyon gyenge emelésekbe futottam bele és őszintén szólva már nem volt energiám girhelni, (a reggeli tál müzli óta nem ettem semmit és már du. 5 óra volt) így kinéztem egy szimpatikus falut és mellette egy szimpatikus tarlót a focipálya mellett. Ide szálltam le minden gond nélkül, majd bevittem az ernyőt a focipályára, ahol a szépen nyírt gyepen tudtam összehajtani. Felhívtam Joe-t, aki nem vette fel, ebből gondoltam hogy még repül és titokban reménykedtem hogy nem Pécs felett jár, persze csak azért, mert jókora probléma lett volna a hazajutás. :) Negyed óra után hívott, hogy most szállt le és pár km hiányzott a háromszöghöz. Ebből következett, hogy nincs messze Kalocsától, és el tud jönni értem Geresdlakra. A falu neve egyébként az "elnézést, hol vagyok?" kérdésből derült ki, a gps-em eleme már a Duna fölött lemerült :(:(:( és ezen a környéken már nem ismertem a falvakat.
Nagyon nagy élmény volt, sokat tanultam is belőle. Sok köszönet Joe-nak az eligazításért, meg hogy értem jött, nehéz lett volna onnan hazakeveredni, pláne elmenni a kocsiért Kalocsára.
A mérleg kb 60 km szabad táv, 3 és fél óra repült idő.
 
Kicsit hosszúra sikerült tudom, de még mindig teli pofával vigyorgok ha eszembe jut a tegnapi nap!
 
Mindenkinek hasonló jó távokat, nagy repüléseket kívánok!

Nem elérhető Robo

  • Griff sc
  • club
  • ***
  • Hozzászólások: 14
    • Profil megtekintése
Re:hova mikor minek ...
« Válasz #91 Dátum: 2012. Augusztus 26. - 21:53:20 »
A hoszuhetvegen a Ketagun sikerult megreptetnem a Rookot. A starthelyrol valaki azt mondta, hogy valodi magyar starthely. Igazat adtam neki abban, hogy "magyar", de hogy "starthely" lenne. Haaat, inkabb kenyszerstarthely, raadasul a rosszabbak kozul. Kicsi, meredek, sziklas es a tetejen, ahova valamelyest normalisan lehetett volna teriteni ket egykori tabortuz hamuja koszolja az ernyoket... Viszont a starthelyet leszamitva jo adottsagu hely.

Kb. egyorasi felszallas utan remekul lehetett lejtozni, pont a hegyre fujt a szel. A sziklas lejto es a hegy elott levo szolos pedig generalta a termikeket. Kivalo repules volt a hivatalos plafont nehanyszor megkozelitve volt. Amikor leszallni mentem, akkor a leszallo korul teli volt termikkel, meg egy kis fulcsukassal is -100-rol +23 meterre visszaemelt. :) Persze azert le tudtam szallni, amikor mar nagyon akartam. Igy az 1.45 perces repules utan faradtan es elegedetten csomagoltam a cuccaim.

Nem elérhető szabojoe

  • Adminisztrátor
  • club
  • *****
  • Hozzászólások: 106
    • Profil megtekintése
    • Griff siklóernyős club
Re:hova mikor minek ...
« Válasz #92 Dátum: 2012. December 31. - 03:14:03 »
Haliho

Az év utolsó napján találkozó a reptéren, (csörlés) ...
Repülünk, sztorizgatunk, koccintunk .... gyertek...
kicsit megünnepeljük még ezt az évet :-)
déltől kettőig kint vagyunk ....

Nem elérhető szabojoe

  • Adminisztrátor
  • club
  • *****
  • Hozzászólások: 106
    • Profil megtekintése
    • Griff siklóernyős club
Re:hova mikor minek ...
« Válasz #93 Dátum: 2013. Január 01. - 19:29:36 »
December 31.-én méltón ünnepeltük az elmúlt évet és együtt repültünk a szikrázó napsütésben !
Sokan összejöttünk, repültünk több klub tagjaival együtt. volt sok süti, pezsgő és tűzijáték...

idézet a Felhőút leveléből :
"Tegnap, gyönyörű időben, több mint ötvenen voltunk a gödöllői
repülőtéren, két csörlővel ment az üzem, összesen több mint 45
felszállás volt, plusz a PPG-sek. Repült minden.
Volt jó társaság, finom sütemények, durrogtatás, pezsgőzés, meg egyéb
ilyesmik. Köszönjük mindenkinek, aki eljött, akár repült, akár csak a
társaság kedvéért volt velünk."

Mi is köszönjük  -  2013-ban folytatjuk .... :-)   gyertek repülni :-)

Nem elérhető Kadlec Tomi

  • Griff
  • club
  • **
  • Hozzászólások: 25
    • Profil megtekintése
Re:hova mikor minek ...
« Válasz #94 Dátum: 2013. Január 02. - 12:32:53 »
Pesten köd volt, nem is számítottam rá, hogy repülhetek is, de Gödöllőn sütött a nap  :)
Nagyon jó volt a hangulat, igazi repülős évzáró ünnepség,  sajnálhatja mindenki aki kihagyta, de a sok vidám képet azért megnézhetitek.
Joe autóját teleraktuk műszakira váró ernyővel, és áthajtogatásra váró mentőernyővel, hogy még véletlenül se legyen egy szabad perce Monacoig, és persze, hogy már alkonyatban indultunk csak haza.

Mindenkinek Boldog Új Évet és sok-sok repülést minnél több, szép helyen, na meg puha leszállásokat.